Bij de opening van het toeristisch seizoen 2017 is de nieuwe huisstijl voor de samenwerking voor toeristische ondernemers* binnen de gemeente Medemblik gepresenteerd. Hoe meer ondernemers meedoen, hoe krachtiger dit wordt. Een vloot is nu eenmaal beter zichtbaar dan een enkel scheepje. Ondernemers kunnen zo krachten bundelen en onder één vlag varen. Mét behoud van eigen identiteit.
Voor toeristisch Medemblik was er behoefte aan een herkenbaar ‘gezicht’. We willen gezamenlijk een duidelijke boodschap uitdragen. We zijn het er allemaal over eens dat de sleutel tot succes samenwerken is. Een vloot is immers beter zichtbaar als een enkel scheepje. Binnen Medemblik rijk aan verhalen kunnen ondernemers krachten bundelen door onder één vlag te varen, mét behoud van eigen identiteit. Samen bereik je meer. Zowel in reikwijdte als slagkracht. Hoe meer ondernemers zich aansluiten, hoe groter het succes.
Het belangrijkste uitgangspunt voor Westfris was een logo ontwerpen dat de trots en diversiteit van Medemblik symboliseert. De slogan moest vooral waar zijn. Met ‘Medemblik rijk aan verhalen’ hadden ze een winnend concept in handen. Een concept dat tevens symbool staat voor onderlinge verbinding en de verhalen van Medemblik vermarkt.
Een uitgebreide toelichting over de aanleiding van de ontwikkeling van een gezamenlijke huisstijl lees je in het huisstijlhandboek. Klik op onderstaand logo voor het downloaden van de toolkit.
Hulp bij toepassen huisstijl
In opdracht van CentrumVisieMedemblik/Gemeente Medemblik heeft het nieuwe creatieve Medemblikker collectief WestFris een beeldmerk ontworpen. Er is getracht om een zo breed mogelijk inzetbaar beeldmerk te creëren, zodat alle ondernemers van Gemeente Medemblik hier gratis gebruik van kunnen maken. Wil je hulp bij het toepassen van de huisstijl? Neem contact op via info@westfris.nl.
*Onder toeristische ondernemers verstaan we iedereen die bij toerisme betrokken is op (semi-)professionele wijze. Dus ook musea en theetuinen, om enkele voorbeelden te noemen.